Terwijl jongeren zoals jij en ik geen woning kunnen vinden, zet het nieuwe kabinet vol in op de militarisering van de samenleving. Er zijn zelfs plannen voor een herinvoering van een opkomstplicht voor militaire dienst. Dat betekent dat we straks worden klaargestoomd om jongeren zoals wij neer te schieten.
Maar hoe maakt dit ons veiliger? Wiens oorlog voeren wij? En waar vechten we voor?
Wij laten ons niet wijsmaken dat jongeren geronseld moeten worden voor Defensie. We willen ons inzetten voor een andere samenleving: waar geld besteed wordt aan betaalbare woningen, openbaar vervoer en eentje die in actie komt tegen genocide en oorlogsmisdaden in Palestina. Daarom is onze eis: geen dienstplicht, geen oorlog in onze naam! Doe mee, het gaat om onze toekomst!
Wanneer? Maandag 25 mei
Waar? Domplein, Utrecht
Hoe laat? 13:00


